\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Jenny Gage
Glume: Josephine Langford, Hero Fiennes Tiffin, Selma Blair
SAD | 2019 | 106 minuta

Prvi dio serijala o ljubavi i strasti dvoje mladih koja ne priznaje granice, snimljenog prema bestseleru spisateljice Anne Todd koji je proglašen novom globalnom senzacijom poput Twilight sage i erotsko-romantične trilogije Pedest nijansi sive. Anna Todd je postala pravom internetskom senzacijom, ali i književnim fenomenom jer je knjigu Poslije svega napisala isključivo prema sugestijama obožavatelja na društvenoj mreži Wattpad.
Vrijedna studentica i predana kći Tessa Young započinje prvu godinu fakulteta s velikim ambicijama. Ona točno zna što želi postići i koji put treba slijediti. Takav sređeni život, raspast će se kao kuća od karata kada Tessa upozna tajanstvenog Hardina Scotta. On nosi tamu u očima, tijelo mu je pokriveno tetovažama i živi po vlastitim pravilima. Hardin je sve što Tessa želi izbjeći, ali nakon jednog druženja na jezeru, on će postati jedino što će od tada željeti. Njihova veza neće biti niti jednostavna ni u ružičastim tonovima, ali svaki izazov s kojim će se suočili, učiniti će njihovu strast još snažnijom.

Glume: Brie Larson, Scarlett Johansson, Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Chris Evans
SAD | 2019. | 182 minute

Nakon razornih događaja u filmu Osvetnici: Rat beskonačnosti (2018.), svemir je u ruševinama. Uz pomoć preostalih saveznika, Osvetnici se ponovno okupljaju kako bi poništili Thanosove postupke i vratili red u svemir.

Petak, 26.04.2019. 20:00
Redatelj: Jon S. Baird
Glume: John C. Reilly, Steve Coogan, Nina Arianda
SAD | 2019. | 98 minuta

Po prvi puta na velikom ekranu oživljava istinita priča o najvećem holivudskom komičarskom duetu – Stanliju i Oliju! Steven Coogan i John C. Reilly tumače ove dvije jedinstvene filmske ikone u srdačnoj priči o onome što će u konačnici postati oproštajna turneja ovog nezaboravnog para. Premda je zlatna era njihovih nastupa davno iza njih, Stanlio i Olio upuštaju se na turneju po Britaniji i Irskoj. Unatoč pritisku užurbanog rasporeda i uz podršku svojih odanih supruga Lucille (Shirley Henderson) i Ide (Nina Arianda), ljubav dvojice komičara prema nastupima kao i odanost koju osjećaju jedan prema drugome pomoći će im da izdrže sve prepreke i zauvijek osiguraju mjesto u srcima svoje uvijek vjerne publike.

Redatelj: Chris Butler
Glume: Amar Bukvić, Krešimir Mikić, Iskra Jirsak
SAD | 2019. | 95 minuta

Upoznajte gospodina Linka: 2,4 metara visok, 286 kilograma težak i pokriven krznom. Ali ne dopustite da vas izgled zavara … on je zabavan, sladak i predivno doslovan, što ga čini neodoljivim u obiteljskoj avanturi studija Laika, autorima koji stoje iza animiranog filma Kubo i čarobni mač. Umoran od usamljeničkog života na pacifičkom sjeverozapadu, Gospodin Link angažira neustrašivog istraživača Sir Lionela Frosta da ga odvede na putovanje kako bi pronašao svoje davno izgubljene rođake u bajkovitoj dolini Shangri-La. Zajedno s avanturisticom Adelinom Fortnight, ovaj neustrašivi trojac istraživača naići će na mnogobrojne opasnosti i prepreke tijekom putovanja na drugi kraj svijeta. Kroz sve, ovaj će trojac shvatiti da ponekad možeš pronaći obitelj na mjestima na kojima bi se najmanje nadao.

Redatelj: Michael Chaves
Glume: Linda Cardellini, Patricia Velasquez, Raymond Cruz
SAD | 2019 | 93 minute

La Llorona. Tugujuća žena. Zastrašujuće ukazanje na granici raja i pakla. Sami spomen njenog imena izaziva strah već generacijama u cijelome svijetu. Za vrijeme svog života, utopila je vlastitu djecu u ljubomornom bijesu, bacajući se u rijeku za njima dok je plakala od boli. Sada su njene suze vječne. One su smrtonosne, a svi koji su čuli njen smrtonosni poziv u noći su ukleti. La Llorona lovi djecu kako bi ih zamijenila sa svojom. Što više vremena prolazi to je njena želja za djecom sve veća, a metode sve više zastrašujuće. Zanemarujući zastrašujuće upozorenje majke koja je osumnjičena da ugrožava svoju djecu, socijalna radnica i njezina mala djeca ubrzo se nađu u beznadnoj situaciji. Njihova jedina nada za preživljavanjem La Lloroninog smrtonosnog gnjeva je svećenik i njegovo misteriozno tjeranje zla.