\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Bong Joon Ho
Glume: Song Kang Ho, Lee Sun Kyun, Cho Yeo Jeong
Južna Koreja | 2019. | 132 minute

Poseban program “KINO ZA SVE” / Oscar za najbolji film / Ulaznica 15 kn!

Oscar za najbolji film! Oscar za najbolji međunarodni film! Oscar za režiju! Oscar za originalni scenarij!

Četveročlana obitelj Ki-taeka je bliska, ali potpuno nezaposlena, pred njom je mračna budućnost. Sina Ki-wooa preporučuje njegov prijatelj, student na prestižnom sveučilištu, za dobro plaćeni posao podučavanja, te se nada da će tako imati redovite prihode. Sa svim očekivanjima svoje obitelji, Ki-woo odlazi u obiteljski dom na intervju. Stigavši u kuću gospodina Parka, vlasnika globalne IT tvrtke, Ki-woo susreće njegovu suprugu Yeon-kia, lijepu mladu damu. Ali nakon ovog prvog susreta između dviju obitelji, uslijediti će nezaustavljivi niz nezgoda.

Redatelj: François Ozon
Glume: Melvil Poupaud, Denis Ménochet, Swann Arlaud
FR | 2018. | 137 minuta

Poseban program “KINO ZA SVE” / Festivalski pobjednici / Ulaz 15 kn!

Alexandre živi sa suprugom i djecom u Lyonu. Jednog dana slučajno otkriva da svećenik koji ga je zlostavljao dok je bio izviđač još uvijek radi s mladima. Probuđena su duga potisnuta sjećanja. Zbunjen, Alexandre napokon pronalazi hrabrost da poduzme akciju protiv tog čovjeka. Njegova potraga za drugim žrtvama svećenika, koji je vrlo cijenjen u svom uredu, vodi Alexandrea do Françoisa i Emmanuela. Svaki od ova tri čovjeka bori se sa sobom na drugačiji način. I svaki od njih morat će se boriti sa sjenama svoje prošlosti kako bi se nosili s dalekosežnim posljedicama tog procesa. Stvaranje organizacije za samopomoć “La Parole Libérée” (Oslobođena riječ) samo je prvi korak. Film je nastao na temelju stvarnog slučaja oca Bernarda Preynata koji je 2016. optužen za seksualno zlostavljanje oko 70 dječaka u Lyonu.

BERLIN FILM FESTIVAL 2019.
Velika nagrada žirija – Srebrni medvjed
Prikazan u službenoj konkurenciji festivala

Petak, 28.02.2020. 20:00
Redatelj: Vasilije Nikitović
Glume: Milos Samolov, Boris Milivojević, Srđan Žika Todorović
SRB | 2019. | 100 minuta

Velika glumačka imena u filmu „Četiri ruže” donose nam priču jednog običnog čovjeka kojeg su privukla svjetla velegrada sa svim svojim čarima i porocima, kroz koju otkrivamo dileme i ideje s kojima se svako od nas susretne prije ili kasnije. Šule u Beograd dolazi iz provincije, i već prvog dana uz posao osiguranja u lokalnom klubu, dobiva nadimak Tarzan. U želji da bude dio gradske ekipe, on postaje “momak za sve”. Ispunjava svaki zahtjev nadređenih, a ne odbija ni poslove s one strane zakona. Čitav njegov život vrti se oko lokala u kome će upoznati galeriju autentičnih gradskih likova. Kada na beogradske ulice padne noć, klub „Četiri ruže“ otvorit će svoja vrata. Svaka noć u klubu pamtit će se po nečemu. Međutim, baš ova noć, u kojoj Tarzan iznenada nestaje, za sobom će povući niz događaja koji će do jutra svima njima promijeniti živote.

Redatelj: Brian Kirk
Glume: Chadwick Boseman, J.K. Simmons, Sienna Miller
SAD | 2020. | 99 minuta

Radnja je smještena na Manhattan, nakon pljačke koja je krenula u krivom smjeru i iza sebe ostavila osam mrtvih osam policajaca NYPD-a. Kada se potraga pojača, poduzimaju se ekstremne mjere kako bi se ubojicama spriječilo da pobjegnu s Manhattana, budući da vlasti zatvaraju svih 21 mostova kako bi spriječile bilo kakav ulazak ili izlazak s otoka. Kako se noć razvija, linije postaju nejasne o tome koga zapravo slijede a neočekivana zavjera se polako otkriva. Redatelj filma je Brian Kirk (Game of Thrones).

Redatelj: Lino DiSalvo
Glume: Mirela Videk, Nikola Čiča, Hrvoje Klobučar, Nikola Marjanović
FRA, NJEM, SAD | 2019. | 99 minuta

Kada Marlin mlađi brat Charlie nenadano nestane i završi u magičnom, animiranom Playmobil svijetu njoj ne preostaje drugo nego da i sama, totalno nepripremljena uroni u njega te pokuša vratiti brata kući. U svojoj epskoj pustolovini Marla susreće nove prijatelje s kojima pokušava spasiti brata te svi zajedno uče važnu lekciju da je vjera u sebe sastavni dio uspjeha.

Redatelj: Chris Sanders
Glume: Harrison Ford, Dan Stevens, Karen Gillan

Zov divljine je nastao prema istoimenoj noveli Jacka Londona koji više od 100 godina slavi ljepote prirode i priča o prijateljstvu čovjeka i životinja. Ovo je priča o Bucku, psu velikog srca čiji je život okrenut naopačke kada je iznenada izgnan iz svog doma u Kaliforniji i preseljen duboko u srce Aljaske tijekom zlatne groznice 1890-ih. Kao novajlija u ekipi pasa za dostavu – a kasnije i njihov vođa – Buck prolazi svoju životnu avanturu, konačno pronalazeći svoje pravo mjesto u svijetu i postajući gospodar vlastite sudbine. Zvijezde filma su legendarni Harrison Ford, Dan Stevens, Omar Sy, Karen Gillan, Bradley Whitford i Colin Woodell. Redatelj filma je Chris Sanders (Kako izdresirati zmaja), a scenarist Michael Green (Ubojstvo na Orient Expressu).

Redatelj: Miguel Arteta
Glume: Rose Byrne, Salma Hayek, Tiffany Haddish
SAD | 2020. | 83 minute

Najbolje prijateljice Mia i Mel (Tiffany Haddish i Rose Byrne) žive život iz snova vodeći vlastitu kozmetičku kompaniju koju su zajedno gradile od samog početka. Nažalost, zapadaju u financijske poteškoće, a iz tih problema mogu se izvući ukoliko pristanu na preuzimanje od strane moćne kompanije Claire Luna (Hayek). Nova poslovna ponuda staviti će na kušnju dugogodišnje prijateljstvo, a ni svijet ljepote više neće bit tako lijep.

Redatelj: Marit Moum Ane, Razmus A. Sivertsen
Norveška | 2019. | 82 minute

Prema legendi, Magični Dijamant ispunjava želje njegova vlasnika svakog punog mjeseca. San gospodara džungle Maga Khana je da se može zadržati vani na suncu, kako bi mogao vladati i izvan mračne džungle. Kapetan Sabljozubi želi vlastitu tvrđavu ispuniti sa zlatom i dijamantima. Pinky samo želi bezbrižan život dok Veronika žudi za avanturom. No mali Marko na kraju bježi s dijamantom, i prije nego se ostali snađu, svi su uvučeni u opasnu utrku da ga uhvate za sebe.

Redatelj: Oz Perkins
Glume: Sophia Lillis, Alice Krige, Jessica De Gouw
SAD | 2020. | 87 minuta

U dalekoj i magičnoj zemlji žive brat i sestra koje glad natjera da napuste vlastiti dom i krenu u šumu u potragu za hranom. Djeca nakon nekoliko dana lutanja nailaze na veliku kuću s obiljem hrane i mjestom za spavanje te im se to učini kao idealno mjesto za odmor. Ubrzo, počinju primjećivati čudne stvari oko kuće i neobično ponašanje starice koja u toj kući živi. Dok su oni sumnjičavi oko svega što se oko njih događa, mračne tajne počinju izbijati na površinu.