\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Sophia Banks
Glume: Michelle Monaghan, Jason Clarke, Jai Courtney
SAD | 2022. | 92 min.

Policajci na strogo tajnoj lokaciji se u igri mačke i miša moraju boriti za vlastiti život. Bore se protiv Hatcheta, briljantnog i zloglasnog zatvorenika koji ih ubija jednog po jednog. Njegov misteriozni i smrtonosni plan ima dalekosežne i strašne posljedice.

Redatelj: Baz Luhrmann
Glume: Austin Butler, Tom Hanks, Olivia DeJonge
SAD | 2022. | 160 min.

Novi film vizionarskog i za nagradu Oscar nominiranog redatelja Baza Luhrmanna i studija Warner Bros. Pictures u kojoj glavne uloge nose Austin Butler i oskarovac Tom Hanks. Film istražuje život i glazbu neponovljivog Elvisa Presleyja, a sve kroz prizmu njegovog kompliciranog odnosa sa zagonetnim menadžerom, pukovnikom Tomom Parkerom (Hanks). Priča duboko zadire u složenu dinamiku njihova odnosa koja se proteže kroz 20 godina, od Presleyjeva uspona, pa sve do vrhunaca njegove slave bez presedana. U središtu tog putovanja je i odnos sa jednom od najznačajnijih i najutjecajnijih osoba u Elvisovom životu, Priscillom Presley.

Redatelj: Kyle Balda, Brad Ableson
Glume: Rene Bitorajac, Alen Šalinović, Mirela Brekalo Popović
SAD | 2022. | 90 min

Ovog ljeta, mali žuta bića Malci, vraćaju se u kina! U drugom nastavku pratimo 12 godišnjeg Grua koji je na tragu da postane najveći zlikovac svih vremena a na tom putu svesrdno mu pomažu mali žuti prijatelji u drugom nastavku Malaca pod nazivom Malci 2: Kako je Gru postao Gru.
Sredinom 70-tih godina prošlog stoljeća 12 godišnji Gru odrasta u predgrađu i mašta o svojoj zločinačkoj karijeri. Kao veliki ljubitelj superzle supergrupe Evil 6 ima plan kako da im se pridruži. Zajedno sa svojim vjernim Malcima te prinovom, Ottom malcem s zubnom protezom, gradi svoj prvi brlog i završavaju svoj prvi zločinački zadatak. Pristupanje Evil 6 grupi ne prolazi bez problema i Gru ubrzo postaje njihov glavni neprijatelj.

Redatelj: Scott Derrickson
Glume: Ethan Hawke, James Ransone, Jeremy Davies
SAD | 2022. | 103 min.

Redatelj Scott Derrickson vraća se svojim korijenima i ponovno surađuje s Blumhouseom u novom horor trileru. Finneyja Shawa, sramežljivog, ali pametnog 13-godišnjeg dječaka, otima sadistički ubojica i zarobljuje ga u zvučno izoliranom podrumu u kojemu vrištanje nema nikakve koristi. Kada isključeni telefon na zidu počne zvoniti, Finney otkriva da može čuti glasove ubojičinih prijašnjih žrtava koje su odlučne u tome da se ono što se njima dogodilo ne dogodi i Finneyju.

Redatelj: Mia Hansen-Love
Glume: Tim Roth, Mia Wasikowska, Vicky Krieps
FR | 2021. | 112 min.

Kino za sve / Filmska romansa / Ulaz 15 kn!

Par američkih filmaša, Chris (Vicky Krieps) i Tony (Tim Roth) tijekom ljeta se odluče povući na osamu na mistične Farske otoke. U ovoj divljini i prirodnom okruženju koje oduzima dah gdje je slavni redatelj Bergman živio i snimio neke od svojih najslavnijih djela, njih dvoje nadaju se pronaći inspiraciju za svoje nadolazeće filmove. I dok dani koje provode odvojeno lagano prolaze, fascinacija samim otokom kod Chris budi uspomene na njezinu prvu ljubav. Uskoro se tanka linija između realnosti i fikcije sve više zamagljuje, a ovaj par se jedno od drugog sve više udaljava.

Redatelj: Taika Waititi
Glume: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tessa Thompson, Christian Bale
SAD | 2022. | 119 min.

Thorovo umirovljenje prekida galaktički ubojica poznat kao Gorr the God Butcher (Christian Bale), koji traži istrebljenje bogova. Thor će morati tražiti pomoć kraljice Valkyrie, Korga i bivše djevojke Jane Foster, koja – na Thorovo iznenađenje – neobjašnjivo upravlja njegovim čarobnim maljem, Mjolnirom, jednako kao i on sam. Zajedno se upuštaju u nepoznatu avanturu kako bi otkrili razloge Gorrove osvete i zaustave ga prije nego što bude prekasno.

NAPOMENA: Film sadrži nekoliko sekvenci s trepćućim svjetlima koja mogu utjecati na one koji imaju fotosenzitivnu epilepsiju ili neke druge fotosenzitivnosti.

Redatelj: Greg Björkman
Glume: Lewis Pullman, Clara Rugaard, Danny Glover
SAD | 2022. | 85 min.

Laura i Harrison živjeli su savršenu romansu koja se temeljila na zajedničkoj ljubavi prema glazbi. Njihovu je idilu prekinula tragična nesreća, no Laura će dobiti priliku spasiti ljubav svog života kada otkrije da je moguće vratiti se u prošlost.