\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: François Ozon
Glume: Felix Lefebvre, Benjamin Voisin, Philippine Velge
BEL, FR | 2020. | 90 minuta

“Kino za sve” / Redatelj u fokusu: François Ozon / Ulaz 15 kn!

Kada se 16-godišnji Alexis nasuka na obali Normandije, 18-godišnji David ga spašava poput pravog junaka. Alexis ubrzo shvaća da je upravo upoznao prijatelja iz snova. Ali hoće li ti snovi trajati duže od samo jednog ljeta? Priča filma odvija se u ljeto 1985. godine.
Film LJETO ’85. službeno je izabran za službenu konkurenciju filmskog festivala u Cannesu, a također je pokupio i čak 12 nominacija za francusku nagradu Cesar te nominaciju u kategoriji najbolje režije za nagradu Europske filmske Akademije.
U filmu LJETO ’85. glavne su uloge ostvarili mladi francuski glumci Felix Lefebvre, Benjamin Voisin i Philippine Velge kojoj je ovo prva filmska uloga. Film se do danas prikazao na nekoliko uglednih festivala poput onoga u Chicagu i San Sebastijanu, a na popularnoj internetskoj stranici Rotten Tomatoes LJETO ’85. ima preko 80% pozitivnih ocjena filmskih kritičara što samo znači da se radi o još jednom francuskom dragulju Francoisa Ozona koji se nikako ne bi smio propustiti.

Redatelj: Darren Lynn Bousman
Glume: Chris Rock, Samuel L. Jackson, Marisol Nichols
SAD | 2021. | 93 minute

Reboot franšize Slagalica strave sledit će krv u žilama ljubiteljima strave i užasa. Samuel L. Jackson u jednoj je od glavnih uloga u novom nastavku, uz još jednu glumačku legendu Chrisa Rocka. Pod budnim okom cijenjenog policijskog veterana Marcusa (Samuel L. Jackson), hrabri detektiv Ezekiel “Zeke” Banks (Chris Rock) i njegov partner (Max Minghella) preuzimaju istragu ubojstava koja jezivo podsjećaju na strašnu prošlost. Zarobljen u produbljujućoj misteriji, Zeke se našao u središtu morbidne igre ubojice.

Redatelj: Richard Claus
Peru, Nizozemska | 2021. | 84 minute

Ainbo je priča o djevojčici koja se rodila i odrasla u najdubljoj džungli Amazone u selu Colonia. Jednog dana otkrije da je njezina zemlja ugrožena i shvati da na svijetu postoje i drugi ljudi, osim njezinih. Koristeći pomoć svojih duhovnih vodiča, kreće na put tražeći pomoć od najmoćnije Majke Duha Amazone, Kornjače “Motelo Mama”. Vođena njezinim savjetima, Ainbo je odlučna spasiti svoj raj od pohlepne i prekomjerne sječe stabala te ilegalnog iskopavanja i spasiti svoje ljude prije nego što bude prekasno.

Redatelj: Jaume Balagueró
Glume: Freddie Highmore, Sam Riley, Liam Cunningham
Španjolska | 2021. | 118 minuta

Centralna banka Španjolske razlikuje se od ostalih banaka. Ona je apsolutno neprobojna i nemoguće je provaliti u nju. Sagrađena je prije više od stotinu godina i nitko nema točne i finalne nacrte građevina koja je građena kao labirint te je apsolutni misterij. Taj izazov zagolicao je maštu Thoma (Freddie Highmore), genijalca koji je odlučio da će saznati tajne trezora i naći način kako da se probije do njega. Meta je legendarno izgubljeno blago koje će se nalaziti u banci samo deset dana. Thom i njegov tim, predvođen karizmatičnim stručnjakom za umjetnine Walterom (Liam Cunningham), imaju 10 dana da organiziraju pljačku stoljeća. Deset dana za planiranje, ali samo 90 minuta za egzekuciju. Plan je da se pljačka odvije u trenutku održavanja finalne utakmice Svjetskog prvenstva u nogometu kada će stotine tisuća ljudi pratiti utakmicu na ulicama. Odbrojavanje počinje.

Redatelj: Božidar Domagoj Burić
Glume: Amar Bukvić, Dušan Bućan, Dragan Despot, Krešimir Mikić
HR | 2021. | 96 minuta

Film je hibridna forma umjetnosti i edukacije u kojoj su sudjelovali eminentni svjetski povjesničari sa sveučilišta Oxford, Cambridge i Sorbonne, a sama je produkcija na najvišoj svjetskoj razini, s vrhunskom kostimografijom, scenografijom i računalnim efektima.
Radnja je smještena u Senj u 16. stoljeću. Tada je Senj bio središte jednih od najpoznatijih mediteranskih gusara, uskoka, koji su ujedno bili i vjerojatno posljednji europski križari, budući su se smatrali Božjim ratnicima u svetom ratu protiv Osmanlija. Njihova borba protiv Osmanlija, ali i protiv omražene Venecije, predmet je mnogih narodnih legendi. Uskoci su zapamćeni kao dovitljivi pljačkaši, vješti pomorci te kao heroji koje je dalmatinsko pučanstvo voljelo zbog njihova prkosa i otpora Veneciji i Osmanskom Carstvu.