\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Simon McQuoid
Glume: Lewis Tan, Jessica McNamee, Josh Lawson, Tadanobu Asano
SAD | 2021. | 110 minuta

MMA borac Cole Young, koji je navikao dobivati batine radi novca, nije svjestan svog nasljeđa – ili zašto je car Outworlda, Shang Tsung poslao svog najboljeg ratnika Sub-Zeroa, u lov na njega. U strahu za sigurnost svoje obitelji, Cole kreće u potragu za Sonyom Blade, koja nosi istog misterioznog zmaja s kojim je Cole rođen. Ubrzo se nađe u hramu lorda Raidena, starijeg Boga i zaštitnika Zemaljskog carstva, koji pruža utočište onima koji nose znak. Tamo Cole trenira s iskusnim ratnicima Liu Kangom, Kung Laom i plaćenikom Kanoom, dok se priprema za borbu s najvećim prvacima. No, hoće li Cole biti snažan da otključa svoju arkanu – neizmjernu snagu svoje duše – na vrijeme da spasi ne samo svoju obitelj, već da jednom zauvijek zaustavi Outworld?

Redatelj: Tiller Russell
Glume: Jason Clarke, Nick Robinson, Jennifer Yun, Jimmi Simpson
SAD | 2021. | 112 minuta

Napeti triler temeljen na istinitoj priči o osnivaču dark web-a, Rossu Ulbrichtu. Tajna mreža ilegalne trgovine u mračnim kutovima dark weba, prijetnje, iznude i naručivanje ubojstava. Osnivač zloglasnog Silk Road-a je u samo dvije godine od zanesenog idealista postao šef najveće digitalne narkotržnice koji naručuje ubojstva suradnika, a na kraju je zbog nepažnje završio u doživotnom zatvoru.

Redatelj: Thomas Vinterberg
Glume: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Magnus Millang
DEN | 2020. | 117 minuta

“KINO ZA SVE” / USUSRET OSCARIMA / Ulaz 15 kn!
2 OSCAR NOMINACIJE!

Postoji teorija da bi se svatko trebao roditi s malom količinom alkohola u krvi te da umjereno pijanstvo otvara naše umove svijetu koji nas okružuje, smanjuje naše probleme i povećava našu kreativnost. Ohrabreni tom teorijom, Martin i njegovo troje prijatelja, svi srednjoškolski učitelji kreću u eksperimentiranje konstantne opijenosti kroz radni dan. Ako je Churchill mogao pobijediti u Drugom svjetskom ratu u konstantno alkoholiziranom stanju, tko zna što će nekoliko kapi više učiniti za njih i njihove učenike? Početni rezultati su pozitivni, a mali profesorski projekt uskoro će prerasti u akademsku nauku. Njihovi satovi u školama kao i njihovi rezultati nastavljaju se popravljati i skupina prijatelja se ponovno osjeća živima! Međutim, kako vrijeme prolazi nekima će stvari ići nabolje, ali drugi će posrnuti. Uskoro će postati kristalno jasno da, premda je alkohol odgovoran za neke vrhunske rezultate u prošlosti, određena djela pod njegovim utjecajem nose strašne posljedice.

Petak, 23.04.2021. 20:00
Redatelj: Kevin Lewis
Glume: Nicolas Cage, Emily Tosta, Beth Grant
SAD | 2021. | 90 minuta

Oskarovac Nicolas Cage u još jednom neobičnom akcijskom hororu! U nemogućnosti da plati popravak svog automobila koji se pokvario, tihi lutalica (Cage) pristaje očistiti napušteni centar za obiteljsku zabavu u zamjenu za popravak. Willy’s Wonderland je prepun animatroničkih lutaka koje su nekad bile glavna atrakcija za djecu, a sada skrivaju mračnu tajnu koju će on uskoro i sam otkriti. Namamljen u smrtonosnu zamku, ili bolje rečeno, pravu noćnu moru, prisiljen se je boriti s jednim po jednim čudovištem, pokušavajući preživjeti do jutra.

Redatelj: Vasiliy Rovenskiy
Glume: Ivan Đuričić, Marko Makovičić, Ana Čapalija
Rusija | 2020. | 82 minuta

Od scenarista velikog kino hita Priča o igračkama, dolazi priča o dva prijatelja koji su došli do fantastičnog otkrića Uzbudljiva i živopisna avantura odvest će vašu obitelj u morske dubine, u krajolike očaravajuće ljepote, ali i velike opasnosti. Priča prati mladog dupina bujne mašte i njegovog najboljeg prijatelja koji neprestano otkrivaju nova mjesta za istraživanje – pronalaze brojne čarobne predmete, za koje nitko ne vjeruje da su zapravo stvarni. Jednog dana otkriju čarobni prolaz koji ih može pretvoriti u ono što žele postati. Nažalost, jegulje su otkrile njihovu tajnu i odlučili su prolaz iskoristiti za preuzimanje Ribljeg grada. Kako priča napreduje, dupini se moraju utrkivati s vremenom kako bi spasili svoj grad. S nizom ljupkih detalja, odličnim glumcima koji su sinkronizirali film i, dakako, savršenom najmodernijom tehnikom animacije, ovaj film pravo je uživanje za oči i osjećaje.

Redatelj: George Gallo
Glume: Morgan Freeman, Ruby Rose, Patrick Muldoon
SAD | 2021. | 96 minuta

Sjajni akcijski triler u kojem Oscarom nagrađeni Morgan Freeman i Ruby Rose pokazuju na što očaj može natjerati čovjeka.
Victoria (Rose) pokušava svoju mračnu prošlost ostaviti iza sebe, ali umirovljeni policajac Damon (Freeman) o kojem brine kao njegovateljica, prisiljava je da izvrši njegove naloge držeći joj kćer kao taoca. Slomljena izdajom jedinog muškarca kojem je ikad vjerovala, Victoria je primorana boriti se s hrpom dilera droge i nasilnika iz podzemlja u misiji kojoj je jedini cilj spasiti svoje dijete.

Redatelj: Gabriela Cowperthwaite
Glume: Dakota Johnson, Casey Affleck, Jason Segel
SAD | 2020. | 124 minute

Pravi prijatelj je uvijek tu, kako u dobru, tako i u zlu. Nakon primanja vijesti koja im je promijenila živote iz temelja, obitelj Teague pronalazi neočekivanu podršku u njihovom najboljem prijatelju, koji svoj život stavlja na „čekanje” kako bi im mogao pružiti pomoć kada je najpotrebnije. Učinak ove izdašne, iako složene geste, s vremenom se pokazuje sve većim i dubljim nego što je itko mogao zamisliti.

Redatelj: Don Hall, Carlos Lopez Estrada
Glume: Tara Thaller, Krešimir Mikić, Noa Zelenko
SAD | 2021. | 114 minuta

Davno, u čarobnom gradu Kumandra, ljudi i zmajevi živjeli su zajedno u slozi. Ali kada su zle sile poznate kao Druuni postale prijetnja za sve, zmajevi su žrtvujući sebe, spasili čovječanstvo. Sada, 500 godina kasnije, ta ista čudovišta su se vratila i na ratnici Rayi je da pronađe posljednjeg zmaja kako bi zauvijek zaustavili Druune. Međutim, tijekom svog putovanja Raya će naučiti da će joj za spas svijeta trebati ipak nešto više od zmajeve magije – neophodno je povjerenje i timski duh prije svega.