\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Mikael Marcimain
Glume: Alexander Dreymon, Allison Williams, Keith David
SAD | 2020. | 92 minute

Od autora filmova 10 Cloverfield Lane i Opasnost iz dubine dolazi ludo napeta priča o preživljavanju. Za dvoje bivših ljubavnika trebao je to biti kratak let do tropskog otoka na koji su se uputili radi vjenčanja njihova prijatelja. No, samo nekoliko minuta nakon polijetanja, njihov pilot pretrpi kobni srčani udar, ostavljajući Saru i Jacksona bez ideje gdje su, bez radio veze s kontrolom leta i bez znanja o tome kako se upravlja zrakoplovom. Ne okružuje ih ništa, osim beskraja oceana i neba u svim smjerovima, i zastrašujuće oluje koja će ih zahvatiti. Sara i Jackson imaju samo jednu šansu i nema povratka.

Redatelj: Tim Maltby, Richard Finn
Glume: Saša Buneta, Bojan Navojec, Mirela Videk
SAD | 2020. | 90 minuta

Daleko od svoga doma na Artiku, polarni medo Norm i njegova tri prijatelja nalaze se u New Yorku koji je postao njihov dom. Grad se uskoro nađe u opasnosti, a Norm se nađe u nevolji u kojoj biva optužen za zločin koji nije počinio. Podršku pronalazi u prijateljima koji mu pomažu da skine ljagu sa svog imena i spasi svoje kraljevstvo.

Redatelj: Robert Lorenz
Glume: Liam Neeson, Juan Pablo Raba, Katheryn Winnick
SAD | 2020. | 108 minuta

Uz granicu Amerike i Meksika u Arizoni, Jim Hanson (Liam Neeson) rančer i veteran Vijetnamskog rata živi teško. Žena mu je nedavno preminula od raka, a ranč financijski stoji vrlo loše i banka mu prijeti oduzimanjem. Život mu se naglo mijenja nakon susreta s ilegalnim imigrantima, majkom i sinom, koji prelaze granicu Amerike i Meksika preko njegovog zemljišta. Rosa (Tereza Ruis) sa sinom Miguelom (Jacob Perez) i „vodičem“ koji ih vodi preko granice bježe od brutalnog meksičkog narko kartela. Nakon krvavog obračuna majka pogiba, a Jim postaje branitelj maloljetnog dječaka koji je prestravljen s razvojem događaja. Dvojac je u stalnoj pogibelji jer im je kartel, ali i potkupljena policija za petama. U bijegu dvojac razvija poseban odnos koji se mijenja od straha i prezira do razumijevanja i suosjećanja. Na kraju Jim preuzima svoju ulogu herojskog zaštitnika koji će napraviti sve u svojoj moći da zaštiti Miguela.

Redatelj: Aneesh Chaganty
Glume: Sarah Paulson, Kiera Allen, Onalee Ames
SAD | 2020. | 90 minuta

BJEŽI nije običan triler, to je vrhunski užasavajući film – majstorski rad vizionarske ekipe filma „Searching“ koji unosi nemir u gledatelja pred velikim ekranom. Nešto je zlokobno i neprirodno u odnosu majke Diane (Sarah Paulson) i kćeri Chloe (Kiera Allen). Prezaštitnički nastrojena Diane je od rođenja odgajala kćer u potpunoj izolaciji od svijeta. Kad Chloe odraste i postane mlada žena, počinje otkrivati da stvari u njihovoj kući nisu onakvima kakvima se čine. Postaje jasno da je veza Diane s kćeri neprirodna jer je cijelo vrijeme pokušava spriječiti da živi vlastitim životom – u biti je drži kao zarobljenicu u vlastitom domu. Chloe polako otkriva sve više tajni o svojoj „brižnoj“ majci, a opasna igra živaca tek počinje.

Redatelj: Hirokazu Koreeda
Glume: Franky Lily, Matsuoka Mayu, Jyo Kairi, Ando Sakura
Japan | 2018. | 121 minuta

“KINO ZA SVE”/FESTIVALCI U SIJEČNJU/Ulaz 15 kn!

Dobitnik Zlatne palme u Cannesu 2018. godine u kategoriji najboljeg filma s neengleskog govornog područja, nominiran za Oscar, Zlatni globus i nagradu BAFTA te ovjenčan najznačajnijom francuskom nagradom César za najbolji inozemni film!
Radnja filma odvija se negdje u Tokiju gdje Osamu Shibata i njegova supruga Nobuyo žive u siromaštvu. Premda Osamu tu i tamo pronađe neki posao, a Nobuyo radi za ekstremno malu plaću, obitelj uglavnom preživljava od bakine mirovine. Zbog toga se Osamu i njegov sin povremeno upućuju u krađe, a tijekom jedne od njih naiđu na malu djevojku koja se smrzava na hladnoći. Iako se u početku protivi ideji zbrinjavanja djevojčice, Osamina supruga uskoro se smekša prema novopridošlici. Premda je obitelj siromašna zarađujući jedva za preživljavanje kroz bavljenje sitnim kriminalom, čini se da žive sretni sve dok neočekivani incident otkrije skrivene tajne i stavi na kušnju veze koje ih ujedinjuju.

Redatelj: John Lee Hancock
Glume: Denzel Washington, Jared Leto, Rami Malek
SAD | 2021. | 128 minuta

Dobitnici Oscara Denzel Washington, Rami Malek i Jared Leto briljiraju zajedno u napetom psihološkom trileru koji ostavlja bez daha. Zamjenik šerifa okruga Kern, Joe Deacon (Washington) poslan je u Los Angeles zbog nečega što je trebalo biti brzi zadatak prikupljanja dokaza. Umjesto toga, upliće se u potragu za ubojicom koji terorizira grad. Vodeći potragu, voditelj policijskog odjela u L.A. – u, Jim Baxter, je impresioniran Dekeovim instinktima policajaca pa ga angažira kao pomoć u istrazi. No dok prate ubojicu, Baxter otkriva uznemirujuće tajne koje bi mogle ugroziti puno više od njegovog slučaja.

Redatelj: Ricard Cusso
Glume: Sandra Hrenar, Mirela Videk, Igor Mešin
Australija | 2019. | 90 minuta

U skrivenom su gradu njegovi građani davno sklopili pakt o suživotu u harmoniji, ali mlada oposumka Kerry sanja o avanturi izvan zidina grada. Na ceremoniji koja se odvija svake godine, ona ubere posljednje sjeme s mitskog Stabla želja, koje nekako pokreće apokaliptičnu ledenu oluju. Sljedećeg jutra se budi u svom gradu koji je prekriven snijegom, a svim stanovnicima zaprijeti opasnost. Kerry će imati jako malo vremena kako bi ispravila svoju pogrešku i spasila svoj grad i njegove stanovnike.000

Redatelj: Roseanne Liang
Glume: Chloe Grace Moretz, Nick Robinson, Beulah Koale
SAD | 2020, | 83 minute

U jeku Drugog svjetskog rata, kapetanica Maude Garrett pridružuje se muškoj posadi bombardera B-17 s vrlo tajnim paketom. Zatečena prisutnošću žene u vojnom letu, posada testira svaki Maudein pokret. Neobična događanja i rupe u njezinoj prošlosti potiču paranoju oko njene prave misije. Ali posada se mora bojati nečeg drugog, nečeg što vreba iz sjene i zlokobno razdire srce aviona.