\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Mike Flanagan
Glume: Ewan McGregor, Rebecca Ferguson, Zahn McClarnon
SAD | 2019. | 152 minute

Stephen King je 2013. godine javnosti predstavio roman Doctor Sleep i objasnio da je riječ o nastavku kultne priče The Shining (Isijavanje) koju je proslavio Jack Nicholson 1980. u istoimenom filmu kultnog redatelja Stanleyja Kubricka. Doktor Sleep, odnosno dječak Danny Torrance iz Isijavanja, u ovom je filmu četrdesetogodišnjak koji pati od istih demona, alkoholizma i nasilja koji su opsjedali i njegovog oca. Torrence počinje koristiti svoj dar kako bi komunicirao s umirućima u lokalnom hospicijskom centru, a njegova priča doživljava zaokret nakon što upozna mladu djevojku koja također ima “sjajne” moći.

Redatelj: Grímur Hákonarson
Glume: Arndís Hrönn Egilsdóttir, Sveinn Ólafur Gunnarsson, Sigurður Sigurjónsson
Island, Danska, Njemačka, Francuska | 2019. | 92 minute

Poseban program KMC-a “KINO ZA SVE” / ZAGREB FILM FESTIVAL PUTUJE / Ulaznica samo 15 kn!

U svom posljednjem filmu, nagrađivani autor Ovnova (ZFF 2015.) Grímur Hákonarson ponovno zadire pod površinu ruralnih islandskih zajednica. Ovaj put, u središtu je priče buntovna sredovječna junakinja zbog koje mnogi ovaj film uspoređuju s Tri plakata izvan grada. Nakon muževe pogibije, Inga saznaje da je njihova mliječna farma u golemim dugovima prema moćnoj kooperaciji koja ilegalnim spletkama drži monopol nad poslovanjem lokalnih farmera. Previše rezignirani da bi se oduprijeli statusu quo, njezini sumještani iznenađujuće su lojalni mašineriji koja ih iskorištava te Inga mora upotrijebiti svu svoju lukavost kako bi se oslobodila čvrstog stiska zadruge i počela živjeti po vlastitim pravilima.

Toronto Int’l Film Festival 2019.

Redatelj: James Mangold
Glume: Christian Bale, Matt Damon, Jon Bernthal
SAD | 2019. | 152 minute

Film snimljen prema istinitom događaju o trostrukoj pobjedi Forda s modelom GT40 1966. godine, nakon šestogodišnje dominacije Ferrarija na čuvenoj utrci izdržljivosti 24 sata Le Mansa. Matt Damon je u ulozi konstruktora Carrolla Shelbyja, a Christian Bale je u ulozi vozača Kena Milesa, koji su s trkaćim modelom GT40 stvorili sve preduvjete za Fordov trijumf na legendarnoj francuskoj pisti.

Redatelj: Paul Feig
Glume: Emilia Clarke, Emma Thompson, Henry Golding
SAD | 2019. | 102 minute

Emila Clarke (Igra prijestolja), Henry Golding (Slatka mala tajna, Crazy Rich Asians) i Emma Thompson (dvostruka dobitnica Oscara) glume u romantičnoj komediji inspiriranoj glazbom Georga Michaela. Emma ujedno potpisuje i scenarij u suradnji s Bryony Kimmingsom.
Kate (Clare) tumara Londonom dok njezine cipele zvone, kao iritantna posljedica spleta nesretnih okolnosti koje je dovode do posla vilenjaka u Božićnom dućanu koji je otvoren cijele godine. Tom (Golding) ulazi u Katein život i polako ruši sve njene barijere, dok se ona polako zaljubljuje u njega. Dok se London polagano sprema za najljepše godišnje doba i Božić, za njih dvoje ništa ne izgleda lagano. No ponekad se ljudi moraju prepustiti sudbini, poslušati svoje srce, i vidjeti gdje će ih to dovesti.
Last Christmas kao podlogu ima bezvremenske hitove legendarnog pjevača Georga Michaela (preko 115 milijuna prodanih albuma i nositelja 10 pozicija broj 1 top singlova), uključujući i pjesmu Last Christmas. U filmu ćemo moći po prvu puta ćuti i nikada objavljivane pjesme Georga.

Redatelj: Greg Tiernan, Conrad Vernon
Glume: Ozren Grabarić, Jasna Bilušić, Mila Elegović
SAD | 2019. | 98 minuta

Ako ste mislili da je vaša obitelj čudna, razmislite još jednom. Pred vratima je jedna od najčudnijih, najneobičnijih i najstrašnijih obitelji svih vremena – obitelj Addams. Ovog listopada u kina dolazi animirana obiteljska komedija koja prikazuje zgode i nezgode slavne obitelji.

Redatelj: Roland Emmerich
Glume: Patrick Wilson, Luke Evans, Dennis Quaid
SAD | 2019. | 138 minuta

Epski spektakl o bitci za Midway, glavnoj prekretnici na pacifičkom frontu tijekom Drugog svjetskog rata s bogatom glumačkom ekipom i redateljem Dana nezavisnosti. Bitka kod Midwaya započela je 4. lipnja 1942. godine. Bila je to odlučujuća pobjeda SAD-a protiv Japana za vrijeme Drugog svjetskog rata. Tijekom četverodnevne borbe u zraku i na moru, brojčano nadjačana vojska SAD-a uspjela je uništiti četiri japanska nosača aviona i izgubiti samo jedan svoj, Yorktown. Japanska mornarica do tada bila je nepobjediva. Spektakl s neviđenim akcijskim scenama na velikom platnu upotpunjuje nevjerojatno jaka glumačka postava.

Redatelj: Tim Miller
Glume: Linda Hamilton, Edward Furlong, Arnold Schwarzenegger
SAD | 2019. | 128 minuta

Linda Hamilton i Arnold Schwarzenegger vraćaju se svojim ulogama u novom filmu Terminator: Mračna sudbina. Redatelj filma je Tim Miller (Deadpool), a producenti vizionari James Cameron i David Ellison. Prošlo je 35 godina od prikazivanja prvog Terminatora, a u novom nastavku gledamo legende iz prvog filma. Serijal se vraća korijenima, ali ima i suvremenu senzibilnost baziranu na kolektivnoj anksioznosti oko umjetne inteligencije. Prva dva filma o Terminatoru su se bavila tjeskobom o strojevima iz budućnosti i prihvaćanjem istih u fantastičnom kontekstu. Ideja ovog filma je predstaviti priču koja ima smisla u sadašnjosti. Puno toga čini se kao prognoza jer postaje realnost svijeta u kome živimo.

Redatelj: Nicolas Pariser
Glume: Fabrice Luchini, Anaïs Demoustier, Nora Hamzawi, Léonie Simaga, Antoine Reinartz
Francuska, Belgija | 2019. | 105 minuta

Paul je ostarjeli, ali oštroumni gradonačelnik Lyona koji je nakon godina provedenih u političkoj areni zapao u egzistencijalnu krizu. Nekoć ambiciozni političar više nema ni jednu originalnu zamisao, a spašava ga jedino inercija političkog sistema u kojem su ljudi previše otupjeli da bi to primijetili. Kada iz Oxforda stigne mlada filozofkinja Alice kako bi se prijavila za radno mjesto koje više ne postoji, Paul u njoj vidi posljednju slamku spasa te joj nudi novo namještenje – zadaća joj je naoružati gradonačelnika svježim idejama. Neobičan par upušta se u političku revoluciju. Ova vrckava dramedija ovjenčana je nagradom Europa Cinemas Label, najprestižnijim priznanjem u sekciji 15 dana autora u Cannesu.

Cannes Film Festival 2019 – Directors’ Fortnight – Europa Cinemas Label
Filmfest Hamburg 2019.

Redatelj: César Díaz
Glume: Armando Espitia, Emma Dib, Aurelia Caal, Julio Serrano Echeverría, Victor Moreira
Belgija, Francuska, Gvatemala | 2019. | 77 minuta

Ovogodišnji belgijski kandidat za Oscara bavi se posljedicama dugogodišnjeg građanskog rata u Gvatemali koji je rezultirao etničkim čišćenjem starosjedilačkog stanovništva. Godina je 2018. Cijela je zemlja zaokupljena suđenjima bivšim zapovjednicima u građanskom ratu, a izjave žrtava naviru sa svih strana. Ernesto (Armando Espitia – Heli, 2013.) je mladi forenzički antropolog čiji je posao identificirati tijela poginulih. Jednoga dana, u priči stare svjedokinje on uočava trag koji bi ga mogao odvesti do oca gerilca koji je nestao u ratu. Film je premijerno prikazan na Tjednu kritike u Cannesu gdje je nagrađen Zlatnom kamerom za najbolji debitantski film i nagradom SACD za scenarij.

Cannes Film Festival – Critics’ Week 2019 – Caméra d’Or, SACD Award
Melbourne Int’l Film Festival 2019