\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Damien Chazelle
Glume: Brad Pitt, Margot Robbie, Jean Smart
SAD | 2023. | 188 min.

3 nominacije za nagradu Oscar!

Od Oscarom nagrađenog redatelja filmskih hitova La La Land i Ritam ludila, Damiena Chazellea dolazi pravi filmski spektakl – Babylon čija je radnja smještena u 1920. godinu u Los Angelesu, a u glavnim ulogama su Brad Pitt, Margot Robbie i Diego Calva. Priča o prevelikoj ambiciji i nečuvenom ekscesu, prati uspon i pad više likova tijekom ere neobuzdane dekadencije i izopačenosti u ranom Hollywoodu.

Redatelj: Dan Kwan, Daniel Scheinert
Glume: Michelle Yeoh, Jamie Lee Curtis, Ke Huy Quan
SAD | 2022. | 140 min.

Kino za sve / Festivalski pobjednici

11 nominacija za nagradu Oscar!

Evelyn (Michelle Yeoh) i Waymond Wang (Ke Huy Quan) kineski su bračni par s američkom adresom u Kaliforniji. Godinama već drže perionicu rublja, ali zadnjih godina sve pomalo kaska: i posao i donos. Ulje na vatru dolijeva i kćer Joy (Stephanie Hsu) čiju djevojku Becky (Tallie Medel) majka svom ocu Gong Gongu (James Hong), koji ih je došao poslije mnogo godina posjetiti iz Kine, ne želi predstaviti u pravom svjetlu, zbog čega njihov odnos postaje nemoguć. Krunu problema ipak predstavlja porezna revizorka Deirdre (Jamie Lee Curtis) koja im prijeti oduzimanjem licence za posao. I u tom trenutku, kad se učini da život čovjeka vuče na sve strane, otvore se vrata multiverzuma sa svojom ponudom paralelnih stvarnosti s bezbroj mogućnosti po kojima se Evelyn kreće kao kuglica u fliperu, pogonjena vlastitim odlukama, suočavajući se pritom sa životima koje je mogla voditi i inkarnacijama osoba ili stvari koje je mogla biti.

Petak, 03.02.2023. 20:00
Redatelj: Martin McDonagh
Glume: Colin Farell, Brendan Gleeson, Kerry Condon
IRL | 2022. | 114 min.

9 nominacija za nagradu Oscar!

Crna komedija scenarista i redatelja filma „Tri plakata izvan grada” u kojoj su zvijezde Colin Farrell i Brendan Gleeson.
Smješten na udaljenom otoku u blizini zapadne obale Irske, film prati dugogodišnje prijatelje Pádraica (Colin Farrell) i Colma (Brendan Gleeson), koji se nađu u slijepoj ulici kada Colm neočekivano prekine njihovo prijateljstvo. Zaprepašteni Pádraic, uz pomoć svoje sestre Siobhán (Kerry Condon) i problematičnog mladog otočanina Dominica (Barry Keoghan) pokušava popraviti odnos i odbija prihvatiti ne kao odgovor. No Pádraicovi napori samo jačaju odlučnost njegovog bivšeg prijatelja i kada Colm postavi očajnički ultimatum, događaji brzo eskaliraju sa šokantnim posljedicama.

Redatelj: James Cameron
Glume: Sam Worthington, Zoe Saldana, Sigourney Weaver, Stephen Lang
SAD | 2022. | 190 min.

4 nominacije za nagradu Oscar!

Radnja filma „Avatar: Put vode“ odvija se više od jednog desetljeća nakon događaja iz prvog dijela.
Otkad je odlučio trajno prenijeti ljudsku svijest u svoje tijelo Avatara i postati novi vođa naroda Na’vi, Jake Sully živi sa svojom obitelji na Pandori. On i Neytiri su osnovali obitelj i dobili djecu. Kolonizirajuće su se snage vratile na Pandoru kako bi završili prvotnu potragu za rijetkim mineralom, prisiljavajući Jakea i Neytiri da pobjegnu iz svog doma, istražujući do tada nepoznate dijelove Pandore gdje će se upoznati s ljudima Metkayine, klanom domorodaca koji žive okruženi morem.

Redatelj: Marc Forster
Glume: Tom Hanks, Manuel Garcia-Rulfo, Mariana Trevino
SAD | 2023. | 126 min

Prema humorističnom i dirljivom bestseleru New York Timesa Čovjek zvan Otto prati priču o Ottu Andersonu (Tom Hanks), mrzovoljnom udovcu čija je jedina radost kritiziranje i osuđivanje njegovih ogorčenih susjeda. Kada se živahna mlada obitelj doseli u susjednu kuću, on upoznaje brzopletu trudnicu Marisol, što dovodi do neočekivanog prijateljstva koje će njegov svijet okrenuti naglavačke.

Redatelj: Ricard Cussó
Glume: Tara Dorotić, Robert Ugrina, Ronald Žlabur
AUS | 2021. | 88 min.

Vječno optimistična kuoka po imenu Dina ima nemoguć san – pobijediti u ‘Najstrašnijim igrama na svijetu’. Skriveni grad vrvi od priprema za ‘Najstrašnije igre na svijetu’, globalni spektakl u stilu Olimpijskih igara koji dočekuje najžešće, najsmrtonosnije i najstrašnije životinje iz cijelog svijeta koje se natječu za željnu titulu ‘Najstrašnije životinje na svijetu’. Ljupka i nasmijana kuoka po imenu Dina ima kolosalan san; postati Najstrašnija životinja na svijetu! Nevoljko zamolivši pomoć drskog bivšeg prvaka, morskog krokodila po imenu Frankie, Dina mora prihvatiti sve izazove ove slavne igre. Njezin je cilj nadvladati sve natjecatelje i dokazati svom gradu da pravi šampioni dolaze u svim veličinama!

Redatelj: Arsen Oremović
Glume: Nikša Butijer, Lana Barić, Neven Aljinović-Tot
HR | 2022. | 80 min.

Dugometražni prvijenac Arsena Oremovića Glava velike ribe, prema istoimenom romanu Ognjena Sviličića, urbana je socio-politička drama o tranziciji i poduzetništvu na balkanski način. Nakon međunarodne premijere na Cottbus Film Festivalu, osvojene Zlatne arene za glavnu žensku ulogu (Lana Barić) i Zlatnog Oriona za glavnu mušku ulogu (Nikša Butijer), film dolazi pred domaću publiku.
Taksist Andrija, stisnut ustaljenom svakodnevicom i opčinjen nerealnim poduzetničkim ambicijama, prodaje seosku kuću pokojnih roditelja i poziva svog brata, ratnog veterana, da se useli k njemu i njegovoj ženi u stan u Zagrebu.

Redatelj: Darren Aronofsky
Glume: Brendan Fraser, Hong Chau, Sadie Sink / 117 min.
SAD | 2023. | 118 min.

3 nominacije za nagradu Oscar!

Priča govori o povučenom učitelju engleskog, ozbiljno pretilom, koji se bori sa zdravstvenim problemima te se pokušava ponovno povezati sa svojom otuđenom sedamnaestogodišnjom kćeri.

Redatelj: M. Koetsier, R. Minkoff, C. Bailey
Glume: Tarik Filipović, Marko Makovičić, Nikola Marjanović
SAD | 2022. | 98 min.

Hank, neodoljiv i lijepo odgojen pas ima za protivnika vrlo zločestog mačora, Ika Chu-a opakog vođu nepobjedive vojske samuraja. Ika nagovara pomalo naivnog Hanka da postane samuraj i glavni zaštitnik grad Kakamucho. Hank prihvaća ponudu ne sluteći prave namjere podloga Ika Chua. Srećom, u Kakamucho upoznaje Jimba, nekada velikog i karizmatičnog samuraja koji, mada ispočetka nevoljko, uzima Hanka pod svoje i uči ga “tajnama zanata”.
Sklopivši prvo istinsko prijateljstvo između mačke i psa, njih dvojica kreću na ludo i nezaboravno putovanje kako bi spasili grad Kakamucho od zlog Ika Chua. Na koncu Hank ispunjava svoje snove i spoznaje što uistinu znači biti samuraj.

Autorsko-redateljsko-dramaturški tim: Željko Vukmirica, Matko Raguž i Pavlica Bajsić
Igra: Željko Vukmirica
Teatar Exit

Kultna, hit predstava koja svojom iskrenošću pogađa ravno u glavu. Vukmiričin one man show, igra čovjeka i njegove samoće, virtuozna je glumačka poslastica koja još jednom dokazuje da pravi teatar može bez svega, osim bez – glumca. I publike, naravno!

“Često prođemo pored gosp. Samca” – reći će Pavlica Bajsić. “Zamišljenik, ako se tako smije kazati. Blago pognute glave promatra geometriju svojih koraka. Godinama nepromijenjenu. Geometriju njegova svakodnevlja. Čak niti dolazak nedjelje ne mijenja sliku njegovog tjedna. Nedjelja, dan kada svi usporavaju i šire vrijeme. Dan kada gosp. Samac postaje Don Quijote pred vjetrenjačama samoće. Njegovo koplje je njegova mašta, provocirana Banalnim. Radijem, novinama, televizijom. Njegov štit je njegova čežnja za onim “idealnim nečim”, Dulcinejom duha i srca. I štit i koplje padaju pred provalom neobranjivog, bezobzirnog, galopirajućeg ponedjeljka. Zvuk te samotnjačke, unaprijed izgubljene bitke postaje znakovit i opće prepoznatljiv jezik.

\\ Novosti \\