\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Jon Watts
Glume: Tom Holland, Jake Gyllenhaal, Zendaya, Samuel L. Jackson
SAD | 2019. | 130 minuta

Nakon događaja s Osvetnicima Peter Parker s prijateljima odlazi na ljetni odmor u Europu. No mirni odmor im prekida opasni Mysterio.

Redatelj: Michael Dowse
Glume: Kumail Nanjiani, Dave Bautista, Mira Sorvino, Karen Gillan
SAD | 2019. | 93 minute

Kada dobroćudni vozač Ubera po imenu Stu (Kumail Nanjiani), pokupi putnika (Dave Bautista) za kojeg se ispostavi da je policajac u potjeri za brutalnim ubojicom, morat će se potruditi zadržati zdrav razum, svoj život i pet zvjezdica za vožnju.

Redatelj: David Leitch
Glume: Dwayne Johnson, Jason Statham, Idris Elba
SAD | 2019. | 134 minute

Nakon osam filmova koji su na kino blagajnama zaradili gotovo 5 milijardi dolara širom svijeta, Brzi i žestoki franšiza sada ima svoje prve samostalne vozače. Dwayne Johnson i Jason Statham repriziraju svoje uloge kao Luke Hobbs i Deckard Shaw u filmu Brzi i žestoki predstavljaju: Hobbs & Shaw. Otkako su se neprikosnoveni provoditelj zakona Hobbs (Johnson), odani agent američke Diplomatske sigurnosne službe, i bezakoni izopćenik Shaw (Statham), bivši operativac britanske vojne elite, prvi put suočili u filmu Brzi i žestoki 7, dvojac se neprestano sukobljava I pokušavaju uništiti jedan drugoga. Hobbs & Shaw eksplozivno otvaraju novo poglavlje Brzih i žestokih dok ih borba protiv Brixtona vodi na razne lokacije diljem svijeta, od Los Angelesa do Londona i od otrovne pustoši Černobila do bujne ljepote Samoe.

Redatelj: Jon Favreau
Glume: Adrian Pezdirc, Mateja Majerle, Milan Pleština, Frano Mašković
SAD | 2019. | 117 minuta

Disney predstavlja „Kralja lavova“ redatelja Jona Favreaua, igranu verziju Disneyevog klasika iz 1994. godine. Dugoisčekivani „Kralj lavova“ u režiji Jona Favreaua vraća nas u afričku savanu gdje na svijet dolazi novorođeni lavić Simba. Simba idolizira oca, kralja Mufasu i teška srca prihvaća svoju sudbinu. Scar, Mufasin brat, nije oduševljen dolaskom mladunca jer je upravo on nasljednik prijestolja koji ima druge planove. Borba za Kamen Ponosa opustošena je izdajom i tragedijom što na kraju rezultira Simbinim izgnanstvom. Uz pomoć veselih i znatiželjnih prijatelja, Simba prisilno odrasta te uzima ono što mu s pravom pripada.

Petak, 02.08.2019. 20:00
Redatelj: Ari Aster
Glume: Florence Pugh, Will Poulter, Jack Reynor
SAD | 2019. | 140 minuta

Vizionarski redatelj Ari Aster, poznat po napetom hororu Hereditary, popularnu je skandinavsku tradiciju Midsommar pretvorio u strahom natopljenu filmsku priču u kojoj se mračni užasi u cijelosti odvijaju usred bijelog dana. Dani i Christian su mladi američki par čiji je odnos na rubu razlaza. No, nakon što ih obiteljska tragedija zadrži zajedno, Dani se pridružuje Christianu i njegovim prijateljima na putovanju u izolirano švedsko selo, na neobičan festival ljetnog solsticija i slavlju koje se događa samo jednom svakih 90 godina. Ono što počinje kao bezbrižan ljetni odmor u zemlji vječne sunčeve svjetlosti, doživljava zlokoban zaokret kada stanovnici otoka pozivaju svoje goste da sudjeluju u svečanostima koje čine taj pastirski raj sve strašnijim i uznemirujućim. Naizgled idilična lokacija i divan početak ljeta pretvorit će se u horor koji će im prirediti pripadnici poganskog kulta koji u selu obitavaju.

Redatelj: Matt Aselton
Glume: Theo James, Emily Ratajkowski
SAD | 2019. | 100 minuta

Ivan (Theo James) je nadareni i uviđavan lopov koji želi napustiti svijet kriminala. Elyse (Emily Ratajkowski) je glumica u usponu koju progoni vlastita prošlost i ogroman financijski dug. Ova dva autsajdera moraju udružiti svoje vještine kako bi se zauvijek oslobodili vlastite prošlosti.