\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Pierre Perifel
Glume: Amar Bukvić, Goran Malus, Filip Juričić, Ivan Glowatzky
SAD | 2022. | 100 min.

Šašava ekipa životinja odmetnika ima svoju do sad najizazovniju misiju – postati dobri građani. Nikada nije postojala petorka tako neslavna poput loših momaka. Elegantni džeparoš gosp. Vuk, iskusni obijač sefova gosp. Zmija, majstor prerušavanja gosp. Morski pas, snažan i kratkog fitilja gosp. Pirana i gđica. Tarantula, hackerica britkog jezika koji zovu “Webs”. Nakon godina pljačkanja i haranja najtraženiji kriminalci svijeta su ulovljeni; u zatvoru, u zamjenu za njihovu slobodu Mr. Wolf obećaje da će Loši momci postati dobri, no ovo obećanje on ne namjerava ispuniti. Pod mentorstvom arogantnog, ali jako slatkog zamorca Profesora Marmelata, Loši momci kreću u misiju uvjeriti svijet da su sada uzorni građani, a ne kriminalci. Usred te misije Mr. Wolf počinje sumnjati da ako bude dobar, možda će se ostvariti njegova najveća želja – biti prihvaćen. Kada novi zlikovac dođe u njihov grad hoće li Mr. Wolf moći uvjeriti ostatak ekipe da postanu The Good Guys?

Redatelj: Julien Fournet
Glume: Zrinka Antičević, Hrvoje Perc, Ivan Mokrović
FR | 2022. | 89 min.

Iva je izuzetna djevojka – hrabra, pametna, gostoljubiva i veliki vođa, s njom avantura nikad ne prestaje. Iva je sve, samo ne princeza!
Iva je siroče koje živi na ulicama srednjovjekovnog grada. Ona ima svoje tri pripitomljene lasice i preživljava tako što uzima hranu iz dvorca zlokobnog Tristaina. Jednog dana, zli namjesnik Tristain baca kletvu na princa Rolanda, čemu Iva srećom svjedoči. Iva i njezina ekipa tada kreću u nezaboravnu avanturu spašavanja Rolanda, prijestolonasljednika koji je kletvom pretvoren u neobičnu životinju. U pokušaju spašavanja princa Iva će preokrenuti cijelo kraljevstvo i naučiti da se plemenitost može pronaći na najneobičnijim mjestima.

Redatelj: Joseph Kosinski
Glume: Tom Cruise, Jennifer Connelly, Val Kilmer
SAD | 2022. | 131 min.

Nakon više od trideset godina služenja kao jedan od najboljih pilota mornarice, Pete “Maverick” Mitchell (Tom Cruise) je tamo gdje pripada, izbjegava napredovanje u čin koji bi ga “prizemljio”. Kad se nađe kako obučava odred mladih pilota Top Gun-a za specijaliziranu misiju, kakvu još niti jedan pilot nije vidio, Maverick susreće Bradleyja Bradshawa (Miles Teller), sina svog pokojnog prijatelja, Nicka Bradshawa, zvanog “Goose”. Suočavajući se s neizvjesnom budućnošću i s duhovima svoje prošlosti, Maverick se uvlači u sukob s vlastitim najdubljim strahovima, koji će kulminirati misijom koja zahtijeva konačnu žrtvu od onih koji će biti izabrani da uzlete.

Redatelj: Alex Camilleri
Glume: David Scicluna, Jesmark Scicluna, Marlene Schranz
Malta | 2021. | 93 min.

Kino za sve / Festivalski pobjednici / Ulaz 15 kn!

Film prati mladog malteškog ribara koji uzdržava obitelj starom ribolovnom tradicijom, na naslijeđenom drvenom brodu. Ipak, ulov postaje sve slabiji, a uz brigu za zdravlje novorođenog djeteta, zakonske restrikcije i kompetitivno ribarsko tržište, Jesmark na rubu financijske krize ulazi u svijet ilegalnog ribolova, okrećući leđa generacijama tradicijskog ribarstva.

Redatelj: Tim Kirkby
Glume: Charlie Hunnam, Morena Baccarin, Mel Gibson
SAD | 2022. | 110 min.

Charlie Waldo je bivši detektiv koji živi minimalističkim i samotnjačkim načinom života duboko u šumi. Iza sebe je ostavio uspješnu karijeru i djevojku Lorenu kako bi platio samonametnutu kaznu radi groznog propusta u jednom od prethodnih slučajeva na kojima je radio. Njegov će miran život biti iznenada prekinut kada bude primoran da radi kao privatni detektiv i istraži ubojstvo supruge jedne ekscentrične TV zvijezde.
Izuzetno brz i ludo zabavan akcijski triler temeljen na istoimenom romanu u kojem glavne uloge imaju popularni Charlie Hunnam te dvostruki oskarovac Mel Gibson.

Redatelj: Dario Lonjak
Glume: Alen Liverić, Branko Janković, Borko Perić, Dejan Aćimović, Slavko Sobin
HR | 2022. | 94 min

‼ PREMIJERA S GOSTOVANJEM EKIPE IZ FILMA ‼
Subota, 04.06. u 20:00!

Ljeto 2018. godine, Svjetsko nogometno prvenstvo – u susret finalu u Moskvi, u hrvatskim gradovima vlada opće “ludilo”, a to je ludilo ponijelo i naše glavne junake: Zolja (Alen Liverić), Jasmin (Branko Janković) i Mali (Borko Perić) odluče se na pljačku kako bi nabavili novac za put u Rusiju. Bježeći od policije prelaze granicu s Bosnom i Hercegovinom pa u šumi zalutaju u teroristički kamp.