\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: James Gray
Glume: Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland
SAD | 2019. |

Radnja je fokusirana na inženjera vojne jedinice koji pretražuje galaksiju kako bi pronašao svog oca koji je nestao na misiji pronalaženja izvanzemaljskog života prije 20 godina. Inženjera tumači Tommy Lee Jones, a Brad Pitt je u ulozi njegovog sina koji kreće putevima svog oca ne bi li saznao što se točno dogodilo prije 20 godina kada se njegov otac zaputio na Neptun.

Redatelj: Michael Engler
Glume: Laura Carmichael, Michelle Dockery, Tuppence Middleton
SAD | 2019 | 122 minute

Ovog ljeta pratit ćemo priču bogate familije Crawley koja ima imanje na engleskom selu početkom 20. stoljeća. Film je adaptacija popularne serije Downton Abbey koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine. Film se nastavlja na zadnju epizodu serije te će svi ljubitelji serije biti dobro upoznati s likovima i radnjom. Scenarij za film napisao je oskarovac Julian Fellowes, koji je napisao i scenariji za svih 52 epizode serije dok je Michael Engler (koji je bio redatelj u četiri epizode) redatelj. Većina glumaca iz serije se pojavljuje i na filmu. Radnja filma se vrti oko posjeta engleskog kralja i kraljice Downton Abbey-u što je ujedno velika čast i za vlasnike i za poslugu a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve. Film je svojevrstan nastavak na seriju koji donosi zaključuje cijelu seriju te rasvjetljuje sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeya.

Redatelj: Mans Marlind, Bjorn Stein
Glume: Albin Grenholm, Helena af Sandeberg, Pernilla August, Edvin Endre
Švedska | 2019. | 100 minuta

Poseban program KMC-a “Kino za sve”.
Ciklus novi europski film.
Ulaznica 15 kn!

Dva rivalska zabavna parka u Stockholmu smještena su jedan nasuprot drugom. Gröna Lund u vlasništvu obitelji Nilsson je zabavni park visoke klase i vrhunskih atrakcija, buržujska alternativa parku Nöjesfältet obitelji Lindgren koji nudi jeftino pivo, striptizete i već istrošene atrakcije. Svaka od obitelji odlučna je uništiti posao druge i preuzeti poslovnu dominaciju. Priča se komplicira kada se njihovi nasljednici Ninni i John zaljube. U sjeni Drugog svjetskog rata sukob između obitelji eskalira u priču o izdaji, ratu i zabranjenoj ljubavi. Ova magična romansa inspirirana je stvarnim događajima, a njezini kreatori, nagrađivani dvojac Måns Mårlind i Björn Stein, hrvatskoj su publici poznati po kriminalističkoj seriji Most (Bron).

Petak, 27.09.2019. 20:00
Redatelj: Lorene Scafaria
Glume: Jennifer Lopez, Constance Wu, Cardi B, Julia Stiles
SAD | 2019. | 107 minuta

Priča prati plan za osvetu dviju zaposlenica striptiz kluba koje udružuju snage protiv muškaraca s Wall Streeta koji su njihovi klijenti. Uz Lopez i Cardi, u filmu gledamo i Constance Wu, Lili Reinhart (iz Riverdalea), Keke Palmer (iz Scream Queens), Juliju Stiles (Silver Linings Playbook) i dobitnicu Oscara Mercedes Ruehl. Radnja filma je inspirirana člankom iz New York Magazina koji je izašao 2016. godine.

Redatelj: Will Becher, Richard Phelan
Glume: Justin Fletcher, John Sparkes, Kate Harbour
SAD | 2019. | 86 minuta

Prvi nastavak filma Janko Strižić je ostvario odličan uspjeh i bio je nominiran za nagradu Oscar. Ovaj je nastavak još bolji, veći i zabavniji jer na farmu Mossy Bottom, stiže izvanzemaljac! Čudna svjetla iznad mirnog grada Mossinghama najavljuju dolazak tajanstvenog posjetitelja s drugog kraja galaksije… no na obližnjoj Mossy Bottom farmi Shaun ima druge stvari na pameti, a njegove vragolije neprestano prekida razdraženi pas Bitzer. Kada maleni preslatki izvanzemaljac s nevjerojatnim moćima prisilno sleti blizu Mossy Bottom farme, Shaun uskoro vidi priliku za izvanzemaljsku zabavu i avanturu, te kreće na misiju: mora otpratiti intergalaktičku posjetiteljicu prije nego je ulovi zlobna organizacija.

Redatelj: Lars Klevberg
Glume: Madelaine Petsch, Javier Botet, Kathryn Prescott
SAD | 2019 | 90 minuta

Napeti horor producenata filmova Krug i Grudge. Usamljena srednjoškolka Bird Fitcher nema pojma kakve sve mračne tajne krije stara misteriozna Polaroid kamera koju slučajno pronalazi. Vrlo brzo otkriva da su ljudi koji su na starim fotkama tragično završili.

Redatelj: Adrian Grunberg
Glume: Sylvester Stallone, Paz Vega, Louis Mandylor
SAD | 2019. | 100 minuta

Unatoč ozbiljnim godinama legendarni Sylvester Stallone, jedan od najpopularnijih svjetskih filmskih akcijskih junaka koji je najpoznatije uloge ostvario upravo u seriji filmova o Rockyju i Rambu – donosi petu ekranizaciju kultne akcijske priče o ratniku Rambu. Vijetnamski veteran John Rambo (Sylvester Stallone) preživio je mnoge potresne događaje u svojem životu te se povukao u jednostavan život u izolaciju. U novom nastavku kultnog serijala Rambo se sukobljava sa pripadnicima meksičkog kartela koji mu se drznuo oteti kćer.