\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Clint Eastwood
Glume: Clint Eastwood, Dwight Yoakam, Fernanda Urrejola
SAD | 2021. | 103 minute

Posljednji, oproštajni film slavnog redatelja i glumca, četverostrukog dobitnika Oscara Clinta Eastwooda! Cry Macho je ekranizacija istoimenog romana N. Richarda Nasha iz 1975. godine.
Eastwood glumi Mikea Miloa, nekadašnju zvijezda rodea i isluženog uzgajivača konja koji 1979. preuzima posao dovođenja sina svog bivšeg šefa iz Meksika. Prisiljeni krenuti zaobilaznim putovima iz Meksika prema Teksasu, neobični par suočava se s neočekivano izazovnim putovanjem, tijekom kojeg od svijeta umorni konjanik pronalazi neočekivane veze i vlastiti osjećaj iskupljenja.

Petak, 17.09.2021. 20:00
Redatelj: François Ozon
Glume: Virginie Ledoyen, Danielle Darrieux, Catherine Deneuve
FR, IT | 2002. | 118 minuta

Kino za sve / Rendez-vous au cinema / Ulaz 15 kn!
Francuski institut u RH / HAVC / Kino mreža

Ova napeta crnohumorna krimi komedija s elementima mjuzikla je veliki kino hit francuske kinematografije. Nije ni čudo jer u filmu glume 8 velikih filmskih diva svih generacija – Catherine Deneuve, Isabelle Hupper, Emmanuelle Béart, Fanny Ardant, Virginie Ledoyen, Danielle Darrieux, Ludivine Sagnier i Firmine Richard.
Proslava Božića u snijegom zametenoj kući koja pođe u krivom smjeru je središnja potka filma. Ubojstvo oca familije koji je pritom bogati industrijalac, te mnoštvo ekscentričnih žena koje sve mogu biti ubojica i svaka krije poneku tajnu, čine napeti zaplet ove nesvakidašnje priče.
Film je nagrađen na Berlinskom filmskom festivalu (Srebrni medvjed za glumački doprinos svih 8 glumica).

Petak, 17.09.2021. 18:00
Redatelj: Will Gluck
Glume: Luka Bulić, Doris Pinčić, Slavko Sobin
SAD | 2021. | 93 minute

Neko vrijeme je prošlo otkako su Petar Zecimir i Tomica zakopali ratnu sjekiru, barem prividno. Biba, Tomica i zečevi osnovali su improviziranu obitelj, ali unatoč svim nastojanjima, Petar nikako da se riješi svoje nestašne reputacije. Tražeći avanturu izvan sigurnosti vlastitog vrta, Zecimir otkriva cijeli novi svijet u kojemu se njegovi nestašluci cijene, ali u trenutku kada njegova obitelj odluči sve riskirati kako bi ga pronašla, Petar mora odlučiti kakav zec želi biti.

Redatelj: Tom McGrath
Glume: Luka Peroš, Ronald Žlabur, Mila Elegović
SAD | 2021. | 107 minuta

U nastavku DreamWork-ove hit animirane komedije, braća Templeton – Tim i njegov mlađi brat Ted odrasli su i udaljili se jedan od drugoga. Tim je sada oženjen i otac. Smirio se i postao prava kućanica. Ted je šef u velikom investicijskom fondu. U njihov život ulazi novi Mali šef s revolucionarnim pristupom i can – do stavom koji će ih ponovo spojiti i pokrenuti novi obiteljski posao. Tim i njegova žena, Carol koja je šef u kući, žive u predgrađu sa super pametnom sedmogodišnjom kćerkom Tabithom, i pre slatkom bebom Tinom.
Kada Tina otkriva da je u biti tajni agent za BabyCorp na misiji otkrivanja mračnih tajni iza Tabithine škole i njezinog mističnog osnivača Dr. Erwina Armstronga, obitelj Templeton se ujedinjuje na neočekivani način, te ponovo shvaća smisao prave obitelji i onoga što je u životu važno.