\\ Osvrt na 2016.

Ljubav Bjelovarčana prema kinu nije tek prolazni hir, 40 000 posjetitelja godišnje postaje konstanta!

O tome kako je KMC u samoj špici hrvatskih nezavisnih kinoprikazivača do sada se, uglavnom, neslužbeno šuškalo, ali nakon razgovora s karlovačkim novinarom o našim rezultatima danas mogu s ponosom citirati njegove riječi: „Vi ste za 10 tisuća posjetitelja ‘jači’ od prvoga iza vas.“ Doslovce isto to rekao mi je nedavno i naš zagrebački serviser kinoopreme, a poznavajući njegovu ozbiljnost i visoku profesionalnost te iznimno dobro poznavanje stanja hrvatskih kina, jasno mi je kako to nije izvukao iz maloga prsta za moje veselje, već je priča mnogo šira i prisutnija u branši nego što mi možemo slutiti. Čak su i distributeri u međuvremenu postali kudikamo korektniji nego prethodnih godina.

Uz to što redovito među prvima dobivamo filmove, nerijetko nas počaste i pokojom dodatnom povlasticom. Možda će zvučati čudno, ali već su postale uobičajene zamolbe kako im je posebno stalo da baš mi odigramo neki naslov ili da uz Zagreb, Osijek, Split ili Rijeku ugostimo premijeru nekog domaćeg filma.

VISOKI VIZUALNI STANDARD

A zahvaljujući novim internetskim stranicama KMC-a, filmoljupci odnedavno uopće ne moraju do blagajne. Ulaznice mogu kupiti preko interneta te ih pokazati na zaslonu mobilnog uređaja prije ulaska u dvoranu. Najveća je to, ali ne i jedina novost na redizajniranim internetskim stranicama za koje je »glavni krivac« labinski Bjelovarčanin Domagoj Ostović.

Već nakon prvoga kontakta njemu je bilo jasno »što ja vidim«, a meni da je upravo on taj koji će uspješno okončati našu potragu i e-agoniju. Zbog podatkovne složenosti i iznimno mnogo naših zahtjeva, s temeljito redizajnirannom internetskom stranicom započeli smo ovu godinu, otkada se znatno povećao broj kinoposjetitelja koji svoje ulaznice rezerviraju ili kupuju online na www.kmcbj.hr.

RAZNOVRSNOST SADRŽAJA

Uz kinoprikazivačku djelatnost svoje mjesto u prošlogodišnjem programu našli su Plesni laboratorij i Modni dizajn čija je završna produkcija pokazala kako Bjelovar i u tim područjima ima sjajne umjetnice. Posebice se istaknula gospođa Irma Unušić čiji je Plesni laboratorij 2 počeo ovih dana. Tu je i sada već uobičajena suradnja s Češkom obeci pa će u svibnju, tijekom Dana češke kulture, biti organizirane izložbe i filmske projekcije. KMC je lani postao stalni partner II. OŠ Bjelovar u organiziranju natjecanja iz matematike u povodu Međunarodnoga dana π.

Razmjerno često ustupali smo predvorje bjelovarskoj podružnici Sindikata umirovljenika Hrvatske, Društvu Naša djeca ili, pak, dječjim vrtićima. Posebno mjesto u nefilmskom programu imaju umjetničke izložbe. I to one koje su po svome umjetničkom izričaju posebne, kao što su, primjerice, nesvakidašnje fotografije Štefana Brajkovića BJ UNCLASSIC ili S.M.Art Matije i Marka Kozića sa skulpturama od metalnoga otpada. Upravo pregovaram da i njihovu izložbu pokažemo u Zagrebu, kao što smo učinili s Brajkovićevom. Svakako bih istaknuo i prošlogodišnje obilježavanje Međunarodnoga dana jazza kada smo ugostili svjetski poznati vokalni duo braću Teofilović, čiji nastup i glasovnu virtuoznost i danas mnogi spominju. Naravno, takve sadržaje, s jako izraženom umjetničkom formom, teže je plasirati i održati nego one s izrazito populističkom formom. Pa, ipak, Bjelovar je svojom otvorenošću i u tome pogledu, u kulturološkom smislu, poprilično drukčiji. Naravno rezultati nisu »pali s neba«, nego su posljedica zalaganja zaposlenika.

Mnogo smo rada i truda uložili u podizanje našega jedinoga kina, kao i ustanove u cjelini, pa kada vidimo kako to naši posjetitelji prepoznaju i cijene, prirodno je da želimo još više poboljšati svaku njenu sastavnicu, od tehničke do programske. Znamo, također, kako smo nekima zbog svoje predanosti i uspješnosti trn u oku, ali, što se tu može, tako je svugdje s kulturom – uvijek postoje oni koji se ne mogu pomiriti s njenim postojanjem, a još više s njenim napredovanjem.

Iako se u početku govorilo kako je bjelovarsko kino svojevrstan fenomen, danas je svakomu, tko je imalo upućeniji u rezultate, jasno kako je kulturološki profil Grada trajno obogaćen filmskom umjetnošću. Razvile se sjajna, sasvim nova, kultura odlaženja u kino. I kod mladih i kod starijih. Uz DokuArt, čije su projekcije rasprodane punih tjedan dana u desetom mjesecu, programe KMC-a na mjesečnoj razini tijekom cijele godine posjećuje gotovo deset posto ukupne populacije grada.

2016. U BROJKAMA

• 151 naslov, od kojih je 10 domaćih s odličnom posjećenošću i 3 nacionalne premijere;
• 556 projekcija s 39.851 posjetiteljom (od toga 807 gratis ulaznica)
• od 556 projekcija 140 je animiranih 2D/3D projekcije s 11.486 djece – posjetitelja

Prvih deset najgledanijih filmova:
1. Ledeno doba: Veliki udar (animirani) – 14 projekcija s 1.366 djece – posjetitelja;
2. Alvin i vjeverice (animirani) – 12 projekcija s 1.234 djece – posjetitelja;
3. Tajni život ljubimaca (animirani) – 11 projekcija s 1.153 djece – posjetitelja;
4. Angry Birds (animirani) – 12 projekcija s 1.097 djece – posjetitelja;
5. Zootropola (animirani) – 11 projekcija s 1.073 djece – posjetitelja
6. Deadpool – 10 projekcija s 1.074 posjetitelja;
7. Djedica pušten s lanca – 10 projekcija s 1.009 posjetitelja;
8. Potraga za Dorom (animirani) – 11 projekcija s 939 djece posjetitelja;
9. ZG80 – 9 projekcija s 927 posjetitelja
10. Odred otpisanih – 9 projekcija s 882 posjetitelja.

Među prvih 20 nalaze se i Ratovi zvijezda: Sila se budi (8 projekcija sa 759 posjetitelja) kao i oskarovac Povratnik (7 projekcija sa 769 posjetitelja). Također, među prvih 20 nalazi se i devet animiranih te 3 domaća (ZG80, Narodni heroj Ljiljan Vidić i Gnothi Seauton – Kostelići).

Napomena: Statistički podaci u tekstu dobiveni su iz zatvorenog kinoblagajničkog sustava.

Ravnatelj KMC Bjelovar
Dubravko Adamović

Redatelj: Taika Waititi
Glume: Roman Griffin Davis, Thomasin McKenzie, Scarlett Johansson
SAD | 2019. | 108 minuta

Radnja filma se zasniva na romanu Nebo u kavezu autorice Christine Launens, a započinje kada usamljeni njemački dječak imena Jojo otkrije da njegova majka skriva mladu židovsku djevojku na svom tavanu. Jojo se, uz pomoć svog idiotskog imaginarnog prijatelja, Adolfa Hitlera, u ovoj satiri protiv mržnje, mora suočiti sa svojim slijepim nacionalizmom. Njegov svijet se tada okreće naopačke. Film je osvojio prestižnu nagradu publike na ovogodišnjem filmskom festivalu u Torontu.

Redatelj: Nick Bruno, Troy Quane
Glume: Matko Knešaurek, Marko Ožbolt, Lana Jurčević, Ivana Mišerić
SAD | 2019 | 102 minute

Super špijun Lance Sterling (Will Smith) i znanstvenik Walter Beckett (Tom Holland) su potpune suprotnosti. Lance je uglađen i opušten. Walter…nije. No Walter to nadoknađuje svojom inteligencijom i inovacijama, stvarajući super uređaje koje Lance koristi na svojim legendarnim misijama. No kad dođe do neočekivanih događaja, Walter i Lance odjednom se moraju osloniti jedan na drugoga. A ako ovaj čudan dvojac ne nauči surađivati, cijeli svijet će biti u opasnosti. Špijunaža i kamuflaža je animirana komedija smještena u svijet internacionalne špijunaže.

Redatelj: Adil El Arbi, Bilall Fallah
Glume: Will Smith, Martin Lawrence, Alexander Ludwig, Vanessa Hudgens
SAD | 2020. | 124 minute

Zločesti dečki Mike Lowrey (Will Smith) i Marcus Burnett (Martin Lawrence) ponovno su zajedno u još jednoj ludoj vožnji u dugo očekivanom nastavku „Zločesti dečki zauvijek”. Ovaj put naši zločesti dečki jesu nešto stariji ali su jednako ludi i opaki. Iako Marcus svom dugogodišnjem partneru Mikeu najavljuje skorašnji odlazak u mirovinu, jer vrijeme mu je, Mike ga nagovora na još jednu ludu misiju.

Redatelj: Sam Mendes
Glume: Andrew Scott, Benedict Cumberbatch, Richard Madden, Colin Firth
SAD | 2019. | 118 minuta

10 nominaija za nagradu Oscar!

Oscarom nagrađeni redatelj Sam Mendes, poznat po velikim hitovima poput Vrtloga života, Skyfall i Spectre, predstavlja spektakl o Prvom svjetskom ratu jednostavnog naziva 1917. Napeta ratna drama prati dva mlada britanska vojnika, koji dobivaju naizgled nemoguću misiju. U utrci protiv vremena moraju prijeći neprijateljski teritorij i dostaviti poruku koja će zaustaviti ubojiti napad na stotine vojnika, koji nemaju pojma da se napad sprema, a među njima je i brat jednog od dvojice vojnika. Oscarovac Mendes u filmu prikazuje zaista fantastične, ali i zastrašujuće ratne scene nismo do sada imali prilike vidjeti na velikom platnu.

Redatelj: Asif Kapadia
Glume: Diego Armando Maradona, Pelé, Claudia Villafane
VB | 2019. | 130 minuta

Poseban program “KINO ZA SVE” / DOKU HITOVI / Ulaznica 15 kn!

Dana 5. srpnja 1984. godine, Diego Maradona stigao je u Napulj za tada rekordni iznos i u sljedećih sedam godina otvorio se pakao. Najslavniji nogometni genij svih vremena i najdisfunkcionalniji grad u Europi bili su savršeni jedno za drugo. Maradona je bio blagoslovljen na terenu, ali proklet izvan njega; ovaj karizmatični Argentinac vrlo je brzo odveo Napoli do njihovog prvog naslova prvaka. Snovi su bili ispunjeni. Ali postojala je i cijena… Diegu je bilo dopušteno da radi sve, dok god je na terenu izvodio čuda, ali kada je magije nestalo on je postao zatočenikom grada. Treći film iza Oscarom i BAFTA-om nagrađene ekipe koja nam je donijela filmove „Senna“ i „Amy“, ovaj film sačinjen je od preko pet stotina sati nikad prije viđenih snimaka iz Maradonine osobne arhive, a kojeg je u cijelosti podržao i sam igrač.

Redatelj: Guy Ritchie
Glume: Matthew McConaughey, Charlie Hunnam, Colin Farrell, Hugh Grant
SAD | 2020. | 113 minuta

Američki iseljenik Mickey Pearson (Matthew McConaughey) je u Londonu izgradio visoko profitabilno carstvo marihuane. Kad se pročuje vijest da se zauvijek želi maknuti iz tog posla, pokreće se niz zavjera, urota , podmićivanja i ucjenjivanja u pokušaju da se zauzme njegova pozicija.

Redatelj: Elise Duran
Glume: Alexandra Daddario, Tyler Hoechlin, Sunita Mani
SAD | 2019. | 95 minuta

Romantična komedija o djevojci koja na putu u avionu ispriča svoje tajne potpunom strancu nadajući se da ga više neće vidjeti, no vrlo se iznenadi kad ga sretne na svom novom poslu i to u ulozi šefa. Emma, mlada marketinška asistentica u velikoj korporaciji, pri povratku sa svojeg prvog, i to neuspješnog poslovnog putovanja, mora se suočiti i sa strahom od aviona. Ulaskom aviona u turbulenciju, strah je sasvim obuzima i ona ispripovijeda sve svoje tajne stranom muškarcu sa susjednog joj sjedala. No, avion sretno slijeće, a Emma sutradan ponovno susreće jučerašnjeg suputnika, i to u firmi u kojoj je zaposlena…

Redatelj: Stephen Gaghan
Glume: Robert Downey Jr., Antonio Banderas, Michael Sheen, Jim Broadbent, Jessie Buckley
SAD | 2020. | 96 minuta

Robert Downey Jr. elektrificira jednog od najpostojanijih likova u književnosti na vrlo životopisan prikaz klasične priče o čovjeku koji može razgovarati sa životinjama: Dolittle. Nakon što je sedam godina ranije izgubio suprugu, ekscentrični doktor John Dolittle (Downey), poznati liječnik i veterinar Engleske kraljice Viktorije, otuđio se daleko iza visokih zidova dvorca Dolittle, u društvu egzotičnih životinja. Ali kada se mlada kraljica (Jessie Buckley) teško razboli, nevoljko Dolittle je prisiljena uploviti u epsku avanturu do mitskog otoka u potrazi za lijekom, povratiti svoju duhovitost i hrabrost dok se suočava sa starim protivnicima i otkriva čudesna stvorenja. Doktoru se u njegovom naumu pridružuju mladi, samozvani pripravnik i raskalašena družina životinja, uključujući tjeskobnu gorilu, entuzijastičnu, ali ne baš pamentu patku, dvolični dvojac ciničnog noja i nadmoćnog polarnog medvjeda te snažnu papigu, koja je i najvjerniji savjetnik Dolittlea.

\\ Novosti \\